Wednesday, March 26, 2008

Lagi cerita Mimi

Semalam Mimi's school team won Gombak inter-Zone handball game. So dia bawa balik satu medal. Well good for her. Tapi dia missed sekolah agama petang. Dah lah tu, kulit muka putih nya tu pula sunburnt - macam udang kena panggang.

I was happy that she won and I knew that she was happy too that she is now representing her school in the handball team. Itu satu hal.

Tapi apa yang tak sedap nya ialah dia dah start ponteng sekolah agama nya just because she got to attend the training and the matches. So semalam at about 8 somethin after magrhib she told me that she might be demam esok. Iya ke tu? Ada kah itu satu helah sebab malas pergi sekolah. I buat dek je sebab malas nak layan kerenah dia. Kalau ikutkan dia, memang lah selalu malas ke sekolah bila dah letih sangat main game.

Malam tadi befoe she goes to sleep, dia dah siang-siang beritahu I that she don't want to go to school konon-konon nya dia tak sedap badan. So this morning I woke her up as usual at 6.30am. Dia mengerang malas nak bangun. I consistently wakes her up.

Dia macam nak tak nak (deciding nak pergi sekolah ke tidak) bangun and she didn't hug me before going into the bath room as she usually did. Dah tunjuk memberontak lah tu. But I got all the uniform prepared for her.

Macam nak tak nak juga, she got all her books packed in her bag. Got into the car late till 7.15am (it's already very late for me) - dengan muka masam nya. Sampai sahaja kat sekolah, dia mula malas keluar kereta until I had to tell her to. Dia mula nak nangis - tu yang I malas nak tengok.

Selalu nya, she'll will salam me and give me kisses on both cheeks as what I would always do to her. But hari ni dia buat muka masam and taknak salam and kiss. Ni yang buat I hot ni. Dah sampai kat gate sekolah, mula nak buat hal lagi.

I paksa juga dia keluar kereta dan suruh masuk sekolah. I am already late and she is testing my patience. But I have to be firm about it. If she want to go for the games, she should not sacrifies for her school. No school no games.

So she reluctantly got out of the car and walk slowly into the school. Kesian juga tengok dia tapi kadang-kadang tak boleh memuakan (bagi muka) sangat kat dia. Nanti dah banyak lemak, kita jugak yang susah. To me, I want to teach her a lesson. She should know how not to sacrifies something to get other thing. She
should not sacrifies her school if she wanted to play the game so much. She should know how to balance her life.


No comments: